Zašto su mnogi učenici često umorni i bezvoljni?

Zašto su mnogi učenici često umorni i bezvoljni?
 
Mladi uče na drugačiji način

Možda vam je poznata ova situacija: Ujutro ulazite svježi i puni elana u učionicu, a vaši učenici kao da vas i ne primjećuju.
Umjesto da sudjeluju u nastavi, samo bezvoljno sjede u svojim klupama, gledaju vas nezainteresiranim pogledom i jednostavno su pasivni.
 
Istraživanja provedena u više zemalja pokazuju da je gotovo polovica svih učenika ujutro, dakle na početku nastave, upadljivo umorna. Taj se umor češće manifestira kod dječaka nego kod djevojčica, a povećava se u višim razredima. No zašto se to događa?
 
Umor na nastavi u prvom je redu uzrokovan nedostatkom noćnoga sna. Mladi na spavanje odlaze kasnije nego što su to činili dok su bili djeca, a zapravo tek u pubertetu zbog brojnih tjelesnih promjena trebaju puno više sna. Često se kasni odlazak na spavanje obrazlaže lošim planiranjem tijekom dana, što znači da se zadaće pišu kasno uvečer; osim toga se mladi vrlo teško odvajaju od interneta ili pak kasnim odlaskom u krevet jednostavno žele dokazati da su odrasli.
 
No u međuvremenu postoje i dokazi da su glavni krivac za kasno lijeganje hormonalne promjene u pubertetu.
Važnu ulogu pritom igra hormon melatonin, koji upravlja ritmom izmjene sna i budnoga stanja. Hormon se spavanja u mladih izlučuje puno kasnije navečer nego u dječjoj dobi, pa čak i puno kasnije nego što je to slučaj kod većine odraslih. To dovodi do iznenadnog obrata u bioritmu kod mladih u dobi od 12 ili 13 godina. Do te dobi djeca zapravo rano ustaju, no promjenom hormonalnoga bioritma pretvaraju se u noćne ptice. Teško im je zaspati, a ujutro jedva ustaju iz kreveta. Takvo se stanje može usporediti s nekom vrstom jet-lega, samo što ovo traje godinama. Stoga ranojutarnja nastava nikako ne odgovara bioritmu mladih.
 
Možete pokušati boriti se protiv toga umora, i to tako da nastavu započnete s inspirativnim temama, primjerice s glazbom, a ne s gramatikom. U nastavu možete uključiti i vježbe koje iziskuju pokrete tijela, ili pak možete napraviti grupni rad – to naime često motivira učenike puno snažnije nego kada rade sami. Osim toga biste posebno zahtjevne teme trebali obrađivati kasnije tijekom dana, nikako ujutro.
 
Izvor:www.pasch-net.de/pas/cls/leh/deindex.htm



Darovita djeca

Darovita djeca

Osnovno načelo rada s darovitom djecom ima za cilj osigurati djetetu ono što najbolje odgovara njegovu stupnju razvoja, specifičnim potrebama, inte...


Dr. Ranko Rajović održat će praktičnu edukaciju u Zagrebu 15. ožujka 2017.

Dr. Ranko Rajović održat će praktičnu edukaciju u Zagrebu 15. ožujka 2017.

OVDJE SE PRIJAVITE ZA EDUKACIJU Zbog velikog interesa, u organizaciji izdavačke kuće Harfa, dr. Ranko Rajović, jedan od najvećih auto...


Lekcija hrvatske nogometne reprezentacije

Lekcija hrvatske nogometne reprezentacije

"Kada sam došao ovdje, prvog dana sam ja gurao igrače, ali sada oni guraju mene." Zlatko Dalić Jesu li profesori mate...


Dr. Ranko Rajović: Nove tehnologije su korisne, a mogu biti i opasne i štetne

Dr. Ranko Rajović: Nove tehnologije su korisne, a mogu biti i opasne i štetne

Školski portal zamolio je stručnjaka za rani razvoj inteligencije djece da komentira sveprisutnost informatičke tehnologije u na&sc...


Vježbe za razvoj emocionalne inteligencije

Vježbe za razvoj emocionalne inteligencije

Vježbe za razvoj emocionalne inteligencije u ovoj knjizi vama i djeci za koju se brinete nude praktične ideje i strategije koje pomažu da naučite...


Adolescenti u vrijeme krize

Adolescenti u vrijeme krize

Posljednjih dana mnogo se pisalo o podršci djeci tijekom pandemije koronavirusa. Napisano je mnogo savjeta kako se što bolje p...