Vježbe za razvoj emocionalne inteligencije

Vježbe za razvoj emocionalne inteligencije

 

Vježbe za razvoj emocionalne inteligencije u ovoj knjizi vama i djeci za koju se brinete nude praktične ideje i strategije koje pomažu da naučite cijeniti opuštanje i tišinu kao i da bolje prevladate stres, i to tako da si redovito uzmete malo vremena za zajedničko opuštanje. To pruža priliku da u svojoj obitelji uvedete redovite trenutke koji će vam u život unijeti uravnoteženost, opuštanje i razdoblja tišine, a što će pomoći kako vama tako i vašoj djeci u daljnjem osobnom razvoju.


U ovoj knjizi autori opisuju pomno isplanirano vrijeme opuštanja s djecom kao „vrijeme za srce i dušu“.  Možete sami odrediti kako ćete nazvati te trenutke, a u određivanje naziva možete uključiti i djecu.


Važno je da najprije odlučite ugraditi takvo vrijeme u svakodnevicu svoje obitelji. Kada zatim budete koristili vježbe za razvoj emocionalne inteligencije, moći ćete graditi psihičku snagu i emocionalnu inteligenciju svoga djeteta kao i svoju vlastitu te tako razviti i konkretne sposobnosti.


Tijek vježbi za razvoj emocionalne inteligencije ovisi o djetetovoj dobi. Mala djeca primjerice još uvijek su u stanju vrlo efikasno i lako pronaći put do unutrašnjih dimenzija, o kojima mi ovdje govorimo. Mala djeca još uvijek mogu probiti fasadu stvari. Ona su ispunjena čuđenjem i strahopoštovanjem te se znaju kreativno igrati. Povremeno osjećaju stvari za koje je odraslima potrebno puno više vremena da ih primijete ili spoznaju. Mala djeca primjerice mogu brzo i intuitivno odlučiti s kim se žele, a s kim ne žele sprijateljiti. No ako se na taj dječji aspekt ni ne obraća pozornost niti ga se potvrđuje, on se skriva i potiskuje. To može imati za posljedicu da djeca izgube dodir s tim već dobro razvijenim  dijelom sebe.


Nažalost se mladim ljudima na njihovu putu kroz djetinjstvo često odašilje tiha ili pak jasna poruka da se ta njihova izvanredna unutrašnja iskustva ne respektiraju kao dio njihove realnosti. S vremenom djeca počinju misliti da nikako nije moguće da nešto intuitivno znaju niti da duboko suosjećaju s nekim jer jednostavno nisu dovoljno stara za to. Kako odrastaju, tako se sadržaj njihova unutrašnjeg svijeta sve snažnije potiskuje, biva zaboravljen i ostaje zarobljen negdje u njihovoj psihi. Pubertet im nudi priliku da ponovno otvore vrata koja vode prema takvim iskustvima, no mladi u toj dobi često preuzimaju tendenciju odraslih, naime onu da ignoriraju ili banaliziraju transcendentna iskustva. Cijela se ta situacija dodatno komplicira time što vrlo mali broj ljudi ima iskustvo ohrabrivanja i poticanja na tom području. Ako uspijemo ohrabriti takva iskustva u svojoj djeci, i sami ćemo pronaći pozitivne uzore i iskustva koja će nam pokazati kako se može voditi ispunjen život.


Predlažemo da se vježbe za razvoj emocionalne inteligencije počnu raditi već u dobi od pet godina. U toj dobi djeca promatraju svoje roditelje tražeći upute koje se stvari mogu istraživati bez opasnosti, a koje ne. Ako radimo ove vježbe s djecom svih uzrasta, šaljemo im jasnu poruku da poznajemo njihove unutrašnje sposobnosti i da ih cijenimo. Osim toga, redovitim vježbanjem emocionalne inteligencije postiže se najbolji mogući učinak.

Ove tehnike imaju za cilj unijeti mir i uravnoteženost u sva područja života jedne obitelji. Tema je ove knjige doduše način na koji roditelji mogu preuzeti vodstvo i svojoj djeci u okruženju doma prenijeti te sposobnosti. No i nastavnici mogu ponuditi takve strategije na nastavi. Svi prijedlozi i pristupi koje donosimo u ovoj knjizi primjereni su i za primjenu kod kuće i u školi.

Kupite ovu knjigu u našoj knjižari



Zapamtiti ne znači i razumjeti

Zapamtiti ne znači i razumjeti

Svatko od nas drukčije uči, na neki svoj najbolji način. I svatko od nas nešto drugo smatra ključnim u učenju. Mnogima riječ „...


Kako da školska godina ne postane noćna mora

Kako da školska godina ne postane noćna mora

Početak školske godine za mnoge roditelje predstavlja pravu noćnu moru, pogotovo kada dijete prvi put kreće u školu. Osim nabave...


Odličan uspjeh u školi ne jamči uspjeh u životu

Odličan uspjeh u školi ne jamči uspjeh u životu

Često se spominje da raste broj hospitalizacija djece i mladih zbog depresivnih poremećaja. Psiholozi, naročito oni koji rade u školama...


U Danskoj je učenje empatije dio obaveznog školskog programa. Gdje smo mi?

U Danskoj je učenje empatije dio obaveznog školskog programa. Gdje smo mi?

Bez empatije nema zdravih i ispunjenih odnosa, veza i društvenog života. Onaj tko se ne može staviti u tuđe cipele ili ne osjeća emoci...


Treba li nagraditi dijete za uspjeh na kraju školske godine?

Treba li nagraditi dijete za uspjeh na kraju školske godine?

Je li vam se ikada dogodilo da ste se za nešto jako trudili, uspjeli i potom samo mahnuli rukom na taj uspjeh? Jeste li ikada umanjili svo...


Intervju Irena Orlović: Pretjerano izlaganje tabletima i kompjutorima negativno utječe na razvoj dječjeg mozga

Intervju Irena Orlović: Pretjerano izlaganje tabletima i kompjutorima negativno utječe na razvoj dječjeg mozga

I dalje u našim školama ne činimo ništa za razvoj dječjih potencijala. Svu djecu trpamo u isti kalup i očekujemo od svih ...