Uvažite različitosti učenika s teškoćama

Uvažite različitosti učenika s teškoćama

Učenici s teškoćama su: učenici s teškoćama u razvoju, učenici s teškoćama u učenju, problemima u ponašanju i emocionalnim problemima i učenica s teškoćama uvjetovanim odgojnim, socijalnim, ekonomskim, kulturnim i jezičnim čimbenicima. To su učenici koji zbog svojih osobitosti (npr. oštećenja vida, oštećenja sluha, poremećaja govorno-jezične komunikacije, motoričkih poremećaja i kroničnih bolesti, sniženje intelektualne sposobnosti, poremećaja pažnje/hiperaktivnosti, poremećaja iz autističnog spektra itd.) imaju posebne odgojno-obrazovne potrebe.


Prema suvremenom, holističkom pristupu uspješnost učenika s teškoćama ovisi o vrsti i količini potpore koja im se pruža u školovanju i životu. Iz tog proizlazi da učenici s teškoćama mogu biti uspješni u redovitom školovanju ako im se pruži primjerena podrška, tj. provedu prilagodbe u nastavnom procesu i uvjetima školovanja.


Svrha učiteljske kreativnosti u procesu proučavanja jest pomoći učenicama u učenju kako bi postigli željene ishode u okviru pojedinoga gradiva ili programa.
Neki učenici uče brže, a drugi sporije, neki bolje čitaju od drugih, neki bolje računaju, neki učenici lijepo crtaju, neki brzo uče napamet... Cijela je lepeza različitih osobina važnih za učenje: intelektualnih, senzoričkih, motoričkih, emocionalnih, socijalnih, jezičnih, kulturnih i ekonomske prirode.
Različitost je najuočljivija kad se pojavljuje u svojim krajnjim oblicima. Tada govorimo o učenicima s posebnom odgojno-obrazovnim potrebama. Govoreći ovdje o različitostima učenika, mislimo na učenike s teškoćama koje ih priječe da uče na isti način kao njihovi tipični vršnjaci. Činitelji koji otežavaju učenje povezani su s djetetovim posebnostima/teškoćama, no najviše s osobinama okoline u kojoj uči i s interakcijom djeteta i okoline.

U pedagoškom smislu možemo reći da učenici s teškoćama mogu biti uspješni u stjecanju znanja, vještina i navika sukladno svojim sposobnostima ako im se ne pruži primjerena podrška u poučavanju i učenju, koje tijekom školovanja može biti privremena ili trajna.

Više u knjizi: Diferencirana nastava u inkluzivnoj školi

 

 

 



Osnovna škola u Kaliforniji prva uvela stajaće stolove za djecu

Osnovna škola u Kaliforniji prva uvela stajaće stolove za djecu

Sjedilački način života ima dugotrajne posljedice na naše zdravlje. Toga smo svi svjesni i o tome se srećom sve češće priča. No, ...


BRAIN GYM® - Priručnik za obitelj i edukatore

BRAIN GYM® - Priručnik za obitelj i edukatore

Sve je više djece koja ne mogu u potpunosti, s lakoćom i kvalitetno funkcionirati u ovome svijetu... Zabrinjava podatak da se svakim danom povećava...


Zašto škola toliko umara djecu?

Zašto škola toliko umara djecu?

Škola je veliki teret za djecu. No što točno treba smatrati sastavnim dijelom tog opterećenja – broj sati, domaću zadaću,...


Kako pripremiti dijete i osigurati uspješno online učenje

Kako pripremiti dijete i osigurati uspješno online učenje

U samo nekoliko dana promijenio se naš svakodnevni ritam i navike – nema klasične nastave, oni koji mogu ostaju raditi od kuć...


Dr. Ranko Rajović: Dva su velika problema zbog kojih su djeca danas sve slabija

Dr. Ranko Rajović: Dva su velika problema zbog kojih su djeca danas sve slabija

O tome zašto današnja djeca imaju problema s koncentracijom, gdje najviše griješe nastavnici u radu s djecom, mogu li...


Ovisnost o internetu umanjuje motivaciju za učenjem i uzrokuje lošije rezultate

Ovisnost o internetu umanjuje motivaciju za učenjem i uzrokuje lošije rezultate

Istraživanje provedeno na Sveučilištu Swansea u Walesu i Sveučilištu u Milanu pokazalo je da su studenti koji se pretjerano kori...