Djeca na praznicima - mozak na pašu ili ne?

Djeca na praznicima - mozak na pašu ili ne?

 

Ovo je vrijeme kada djeca u potpunosti zaborave na školu, odbace udžbenike i puste "mozak na pašu". Misli se samo na igru, dvorišta, kompjuter i razno razne aktivnosti kojima dijete popuni dan, a roditelji kao roditelji, ne bi htjeli da im djeca zaborave čitati, pisati, množiti, dijeliti. Pitali smo psihologinju Maju Pivčević za savjet, učiti ili ne?

 

"Mislim da je važno preko ljeta dobro se odmoriti, i roditelj i djeca. Učiti trebaju oni koji trebaju iz nekog posebnog razloga. Možda se može pred kraj ljeta malo ponoviti gradivo. Možda se može uzeti neka dobra knjiga, a dijete će najčešće ‘kopirati’ roditelje. Na taj način ga možete potaknuti da vježba čitanje",  kazala je Maja Pivčević.

 

Ljeto nije samo dobrodošli odmor od škole i nego i prilika za druženje u obitelji. Psihologinja Maja Pivčević je također je naglasila kako roditelji mogu predložiti djeci da sami osmisle nekakve igre ili aktivnosti u svrhu međusobnog druženja i zabave. Tako se npr. mogu organizirati obiteljska natjecanja u plesanju, pjevanju ili pantomimi pa čak i mini-olimpijske igre u krugu obitelji ili prijatelja, na livadi, plaži i sve na kraju proslaviti simboličkom nagradom ili roštiljem.
 

Evo kako još možete malo vježbati s djetetom, a da mu ne uništite ljeto, kako to oni vole reći. 

Igra za putovanje – pamćenje registarskih tablica. Dok putujete, neka djeca proučavaju registracijske pločice automobila ispred vas. Neka preslože brojeve na pločici tako da dobiju najveći mogući troznamenkasti broj. Onaj tko složi najveći broj pobjeđuje. Potom mogu tražiti najmanji broj, itd.

Na slovo, na slovo - Zadajte jedno slovo i nabrajajte sve što u svom okruženju vidite, a da počinje zadanim slovom.

Sakupljanje kamenčića ili drugih predmeta iz prirode - Dijete prikuplja kamenčiće zaimljivih oblika, školjke, i sl. Može ih razvrstavati po veličini, boji i obliku, uspoređivati, brojati.

 

Roditelji obično tijekom ljeta provedu dva do tri tjedna godišnjeg odmora zajedno s djecom, no ostatak djeca provode kod baka i djedova ili su čak prepuštena sebi, televizoru, računalu ili ulici.

"Važno je baviti se što više fizičkom aktivnošću jer na taj način se stimulira rast i grananje moždanih stanica što je indirektno povezano s učenjem i mogućnošću usvajanja znanja. Naglasila bi roditeljima da što manje dozvoljavaju djeci pasivno sjedenje tj. da sjede pred TV-om, kompjutorima i tabletima te da ih potiču na fizičku aktivnost, da izlaze vani, u prirodu. Takva djeca su i zdravija, manje su pretila i boljeg imuniteta",  kaže Maja Pivčević.

 

Preneseno s Radio Dalmacije



Učenje napamet ne pomaže, mozak naše djece je drugačiji

Učenje napamet ne pomaže, mozak naše djece je drugačiji

Ranko Rajović,stručnjak na području razvoja dječjeg mozga i autor NTC programa, govori o važnosti promjene pristupa podučavanja Me...


Godi Keller: Česti ispiti narušavaju samopouzdanje, a to je gore nego loše ocjene

Godi Keller: Česti ispiti narušavaju samopouzdanje, a to je gore nego loše ocjene

Za njega kažu da ne podučava već - inspirira. Godi Keller norveški je pedagog koji je nekad radio s djecom, danas puno više s od...


NTC radionice za djecu - POTICANJE INTELEKTUALNOG RAZVOJA

NTC radionice za djecu - POTICANJE INTELEKTUALNOG RAZVOJA

Želite jačati intelektualne sposobnosti djeteta? Na NTC radionicama vaše će dijete: Kroz asocijativne igre vježbati vi...


Oluja u mozgu - Snaga i svrha tinejdžerskog mozga

Oluja u mozgu - Snaga i svrha tinejdžerskog mozga

Jedno od najsnažnijih uvjerenja u vezi s adolescencijom jest to da podivljali hormoni navode tinejdžere da “polude” i “izgube...


Darovi koje vaša djeca nikad neće zaboraviti

Darovi koje vaša djeca nikad neće zaboraviti

Darujete malo kad darujete ono što posjedujete. Kad darujete sebe, tek tad zaista darujete. – Kahlil Gibran Vrlo malo uspomena iz djetinjstva ...


Zašto škola toliko umara djecu?

Zašto škola toliko umara djecu?

Škola je veliki teret za djecu. No što točno treba smatrati sastavnim dijelom tog opterećenja – broj sati, domaću zadaću,...